Pages

13.2.11

Favorite Links: Feb 6-12, 2011

Source: irvingtonpubliclibrary.com


This week: spring's major trend 70's denim and how to wear it, black sashes, SMM20 and Alexa Chung.



Okay, I don't seem to get tired of talking about this spring's trend. In fact, I'm starting more and more to like the 70's jeans (via Who What Wear)... Can't wait for this shopping ban to be over to try some! Until then, let's learn how to wear them (via College Fashion).

To my great pleasure, it seems black sashes are in right now (via Who What Wear). First, I learned the word "sash" and it made me happy. Second, I love to wear a black ribbon (I mean, a sash) as a belt. Do you?

La 20e édition de la Semaine de mode de Montréal (SMM20) se déroulait cette semaine. Je vous invite à regarder ce blogue pour découvrir toutes sortes d'informations sur le sujet, autant sur les défilés que les coulisses de la SMM20 (via montrealfashionweek.ca).

I love this dress on fabulous Alexa Chung (via Anna Dello Russo).

3 comments:

  1. j'ai bien hâte de te voir avec des pantalons 70s... et tu es tellement trendsetter qu'il y a longtemps que tu portes le black sash ;)

    ReplyDelete
  2. Pas pour moi ces jeans larges, Je suis trop petite, j'aurais l'impression de ne plus avoir de pieds (6 de pointure). Mais celles qui ont des jambes longues vont probablement les adopter, c'est quand même plus élégant que les jeans skinny.

    ReplyDelete
  3. À Lulu: Tu as bien raison, mais je n'ai pas les jambes longues... à suivre tout ça!

    (Si ce mois sans magasiner peut finir aussi... 10 jours encore!)

    ReplyDelete