Pages

27.7.10

21/30 violette: bird and style









Today I didn't feel like taking pictures... but I still did. I guess this is the hardest part of blogging (well, when you are doing a challenge). When the challenge will be over, I think I'll also do other kinds of posts, not only outfit posts. I'll save them for those kind of days!

This little bird necklace is a gift from a friend/coworker. She bought this necklace for herself, but when she wore it at the office, some people laughted, and then, she didn't want to wear it again, so she gave it to me. I really liked it, and I still remember what she said: "anyway, this is more YOUR style". Well, I guess we all have some things we often wear, but isn't a little sad to label your style? I like to wear different things. I can be very casual one day, yet classy another. I mainly dress according to how I feel, according to what I will be doing and, sadly, according to the weather.

And for the record, I wore this bird necklace several times at the office, and up to now, nobody laughted at me.

***


Aujourd'hui je n'avais pas le goût de prendre des photos. Mais je l'ai quand même fait. J'imagine que c'est une des parties les plus difficiles de tenir un blogue (enfin, quand vous relevez un défi comme celui que je fais). Lorsque le défi sera terminé, je pense que je vais aussi faire d'autres types de billets, pas uniquement des billets sur des tenues. Je les garderai pour ce genre de journée!

Le collier avec l'oiseau est un cadeau d'une amie/collègue de travail. Elle l'avait acheté pour elle, mais lorsqu'elle l'a mis au travail, elle a fait rire d'elle et n'a plus jamais voulu le porter. Elle me l'a donc donné, puisque de toute façon je lui avais dit à quel point je le trouvais joli. Je me rappelle encore ce qu'elle m'a dit: «de toute façon, ce collier-là est bien plus TON style!». J'imagine que nous avons tous des choses que nous portons fréquemment, mais n'est-ce pas un peu triste de mettre une étiquette sur notre style? J'aime porter différentes choses. Je peux être habillée très relax une journée, puis chic le lendemain. Je m'habille selon mon humeur, selon ce que je fais, et malheureusement, selon la température.

Mais, pour votre information, j'ai porté ce collier d'oiseau à plusieurs reprises au bureau et jusqu'à présent, personne n'a jamais ri.

4 comments:

  1. I totally understand your difficulty to take pictures every day. Hence my lack of posts!

    I love the bird necklace. Although I agree with your coworker, this is more you. For example, I could never wear that - it's just not me. But notice how I didn't use the word style? You can be a very eclectic person and that can reflect (and will) in your style, thus voiding the labels.

    ReplyDelete
  2. Ce n'est pas n'importe qui, qui peut porter un tel collier, mais, toi, avec cet ensemble très simple, ça te va très bien. Tout dépend comment et avec quoi on le porte, je suppose. J'aime bien cette blouse, un beau tricot.

    Lulu

    ReplyDelete
  3. Taking pictures can definitely be a challenge. Yours turned out great though. I love that necklace.

    http://wearingitonmysleeves.blogspot.com

    ReplyDelete